Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę?

Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę?

Pozycjonować czy kupować ruch?

Zapewne zastanawialiście się wiele razy jaka jest najskuteczniejsza metoda reklamy w Internecie. Z pewnością będzie to odpowiednio prowadzona kampania pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. Nieważne czy prowadzicie sklep internetowy, stronę przedstawiającą ofertę usług stacjonarnych czy dowolny inny serwis www – pozycjonowania z pewnością przełoży się na wzrost liczby Internautów odwiedzających Waszą stronę a w rezultacie na wzrost sprzedaży.
 
W praktyce okazuje się, że pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najtańszych i najbardziej skutecznych form reklamy internetowej. Co prawda w przeciwieństwie do kampanii reklamowych typu Pay Per Click (jak np. Google AdWords), w których efekty w postaci ruchu na stronie pojawiają się od razu, pozycjonowanie jest procesem dużo bardziej praco i czasochłonnym, jednakże organiczny ruch z zapytań do wyszukiwarek zazwyczaj cechuje się lepszą konwersją (czyli mówiąc po ludzku – z tej samej ilości odwiedzających mamy większą liczbę klientów). Ponadto w przeciwieństwie do ruchu, który kupujemy i płacimy za każde odwiedziny, ruch jaki generuje nam pozycjonowanie, pochodzący z wyników organicznych kosztuje nas tyle samo niezależnie czy naszą stronę odwiedzi dziesięciu Internautów czy stu… albo i więcej.
blog-details-01
blog-details-02

Zanim zaczniesz pozycjonowanie swojej strony

Przystępując do pozycjonowania swojej strony nie można pominąć pierwszego, najważniejszego kroku – mądrego doboru właściwych słów kluczowych. Jeśli masz doświadczenie z reklamą internetową – możesz pokusić się o stworzenie własnej listy fraz, pod którymi chcesz być w czołówce wyników. Jeśli nie czujesz się na siłach – lepiej zostaw to profesjonalistom. Niewłaściwie dobrane słowa kluczowe nie będą generować wejść lub też ruch jaki będą generować nie będzie ruchem, który zamieni się w złożone zamówienia. Krótko mówiąc – niewłaściwie dobrane słowa kluczowe prawdopodobnie będą przynosić minimalne zyski lub w skrajnych sytuacjach koszty pozycjonowania mogą przewyższyć dochód generowany przez klientów pochodzących z wyszukiwarek. Właściwie dobrane frazy nie tylko zwiększą ilość użytkowników na stronie, ale także przyczynią się do polepszenia stosunku goście na stronie / złożone zamówienia (zarobek).

Pozycjonuję już długi czas a moja strona wciąż jest nisko w wynikach wyszukiwania

To problem, który dotyka sporą część właścicieli stron internetowych. Przyczyn może być wiele.Najczęściej spotykane to:
  • wybrano bardzo konkurencyjne frazy do pozycjonowania, w przypadku których wyniki mogą pojawić się nawet po roku czasu (w przypadku poprawie przeprowadzonego procesu pozycjonowania),
  • pozycjonowanie wykonywane jest w niewłaściwy sposób (“kolega powiedział mi, że aby moja strona była wysoko w wynikach to muszę ją dodawać do 10 katalogów dziennie”) – jeśli nie do końca wiecie co robicie przy stronie lub zleciliście pozycjonowanie amatorom, to być może warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalistów w dziedzinie reklamy internetowej,
  • strona była pozycjonowana niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów za co algorytm wyszukiwarki ukarał ją filtrem (kara objawiająca się spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania)

Uwagi końcowe

Pozycjonowanie nie jest łatwe i z pewnością nie powinni się za nie brać amatorzy, którzy swoją wiedzę czerpią jednie ze sporadycznych wizyt na popularnych forach (takich jak np. PiO) lub blogów o pozycjonowaniu (jak np. blog MKane’a). Pozycjonowanie stron opiera się przede wszystkim na wiedzy, a ta bierze się z przeprowadzania własnych testów, analizie konkurencji, dostępie do profesjonalnych narzędzi… Należy pamiętać, że nieumiejętnie pozycjonując stronę nie tylko nie zwiększymy jej pozycji (a tym samym ruchu) w wynikach wyszukiwania, ale możemy narazić ją na filtry lub też nawet w skrajnych przypadkach (w przypadku nieetycznego pozycjonowania i nagminnego naruszenia wytycznych dla webmasterów) na całkowite wykluczenie z wyników wyszukiwania (tzw. BAN).

Umów rozmowę z konsultantem

Podaj nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy