Najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych klientów na pozycjonowanie

  • Strona główna
  • Najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych klientów na pozycjonowanie
Najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych klientów na pozycjonowanie

W ciągu 10 lat działania firmy Web Systems, otrzymałem mnóstwo pytań o SEO (pozycjonowanie stron), więc pomyślałem, że omówię ten temat w szczegółach na naszym blogu. Jeśli chodzi o SEO na stronie, jednym z najważniejszych, ale często źle rozumianych pojęć jest wewnętrzne powiązanie. W tym tekście udzielę porad i wskazówek, niezbędnych do właściwego realizowania kampanii pozycjonowania w Internecie.

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), większość firm koncentruje się na budowaniu tekstów tak, aby zwiększyć ranking witryn. Bardzo dużo ludzi jednak nie dodanie mocy jaką mają linki wewnętrzne. W najbardziej podstawowym sensie, wewnętrzne powiązanie podstron w domenie ma trzy główne cele:

  • Ułatwia sprawne poruszanie się po stronie internetowej
  • Jasno określa strukturę i hierarchię stron
  • Przenosi ‘moc’ i pozwala pozycjonować wybrane treści

Pierwsze dwa cele są ważne dla użytkownika, natomiast trzeci punkt wiąże się ściśle z pozycjonowaniem i jest częścią optymalizacji serwisu. Za pomocą linków wewnętrznych tworzy się bardzo wyraźne ścieżki dla wyszukiwarek. Pomyśl o tym jak o połączonej sieci adresów URL stron, która zapewnia wygodny plan dla Google, Bing i innych wyszukiwarek. Ponadto, poprzez zachęcanie użytkowników aby przeszli z jednej podstrony na drugą, mamy większą liczbę odsłon a w domenie występuje niższy współczynnik odrzuceń, co jest ważne z punktu widzenia webmastera nastawionego na zdobywanie wartościowego ruchu.

Teraz, gdy znasz już znaczenie wewnętrznego linkowania, popatrzmy na kilka najlepszych praktyk i wskazówek, jak to zrobić dobrze.

Podstawową koncepcją wewnętrznego linkowania jest to, zapewnia optymalne ścieżki dla robotów wyszukiwarek oraz długotrwałe sesje dla użytkowników, dzięki połączeniu podstron z podobnymi treściami, które interesują użytkowników.

Tak więc, w jaki sposób można tego dokonać? Jak można użyć wewnętrznego linkowania do poprawy jakości, widoczności i atrakcyjności własnej strony w oczach wyszukiwarek i użytkowników?

Istotne jest:

1. Tworzenie wysokiej jakości treści

Nie można stworzyć silnej wewnętrznej struktury linków łączących podstrony nie zawierające żadnej wartościowej treści. To dlatego tak ważne jest, aby regularnie tworzyć świeże, odpowiednie treści na swojej stronie internetowej. Warto tworzyć interesujące wpisy blogowe na na własnej stronie internetowej.

2. Wplatanie linków tematycznych w treść

O ile to możliwe, to w każdym artykule powinny znaleźć się co najmniej dwa-trzy linki wewnętrzne do podobnych artykułów na naszej stronie. Nie ma potrzeby ograniczania ich ilości, więc jeśli jesteś w stanie umieścić w tekście 10 czy 20 takich linków – zrób to! Jeśli masz dużo treści na swojej stronie, to tylko kwestią czasu jest podlinkowanie tych treści w nowym artykule. Przykład: Dowiedz się jak uzyskać korzyści z wpisów na blogu.

3. Niepisana zasada budowania linkowania wewnętrznych

W świecie SEO obowiązuje nieoficjalna zasada mówiąca, że strona główna powinna być zorganizowana przejrzyście i po kliknięciu w nią łatwo należy znaleźć inne linki – dlatego najczęściej na górze strony umieszczane jest główne menu, z którego możemy wejść głębiej w strukturę strony internetowej. Im głębszy związek w powiązaniach wewnętrznych, tym lepiej. Nie powinno być sytuacji, że jakaś podstrona nie ma żadnych linków wewnętrznych, więc co jakiś czas dobrze jest sprawdzić całą strukturę linków we własnej domenie. Przy małych serwisach można to zrobić ‘ręcznie’, przy bardziej rozbudowanych stronach warto korzystać z narzędzi takich jak np. Screaming Frog (tutaj do pobrania darmowa wersja Froga z ograniczeniami funkcjonalności). W przypadku wątpliwości, warto skontaktować się z profesjonalistami, którzy wykonają seo audyt strony www.

Podsumowanie

Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jest to ważne zagadnienie podczas optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Zmiana linkowania na własnej witrynie internetowej jest szybsza i łatwiejsza niż zdobywanie linków z innych stron. Linkowanie jest ściśle związane z architekturą strony i odbiorem strony internetowej przez osoby goszczące na danej stronie, dlatego warto poświęcić czas i zadbać o jak najlepszą strukturę linków wewnętrznych na własnej stronie. Powodzenia!

Umów rozmowę z konsultantem

Podaj nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy