Przyczyny wysokiego współczynnika odrzuceń (Bounce Rate) i sposoby na jego redukcję

  • Strona główna
  • Przyczyny wysokiego współczynnika odrzuceń (Bounce Rate) i sposoby na jego redukcję
Przyczyny wysokiego współczynnika odrzuceń (Bounce Rate) i sposoby na jego redukcję

Współczynnik odrzuceń to wskaźnik pokazujący, jak często osoby odwiedzające Twoją stronę opuszczają ją, nie przechodząc dalej ani nie podejmując żadnej aktywności. Dla właścicieli stron i sklepów internetowych kluczowe jest, by odwiedzający podejmowali jakieś działania, a najlepiej dokonywali zakupu. Dlatego warto przyjrzeć się przyczynom wysokiej współczynnika odrzuceń.

Oto niektóre z najczęstszych przyczyn wysokiej współczynnika odrzuceń:

  • Wolne wczytywanie strony.
  • Treść niskiej jakości lub nieciekawa.
  • Błędne lub nieodpowiednie meta dane.
  • Strony nieprzystosowane do urządzeń mobilnych.
  • Brak wyraźnych wezwań do działania (CTA).
  • Słabe doświadczenie użytkownika (UX).
  • Wiele różnych czynników może wpływać na wysoki współczynnik odrzuceń. Na szczęście istnieją proste kroki, które można podjąć, by go zmniejszyć. Niemniej jednak nigdy nie uda się go całkowicie wyeliminować – zawsze będą osoby, które przypadkowo klikną link lub po prostu nie znajdą tego, czego szukają.

Oto orientacyjne wartości współczynnika odrzuceń:

  • < 20% = Świetnie, ale jest to też możliwe przez błąd w danych śledzenia
  • 21-40% = Bardzo dobrze
  • 41-55% = Przeciętnie
  • 56-70% = Słabo
  • 70% = Źle (z pewnymi wyjątkami, o czym poniżej)

Jak to naprawić?

Zacznij od dostosowania treści strony do tego, co obiecywano odwiedzającym. Następnie sprawdź, czy Twoja strona jest wystarczająco interesująca, zwracając uwagę na kolorystykę, układ, treść i obrazy. Po stworzeniu angażującej strony upewnij się, że posiada ona odpowiednie linki wewnętrzne oraz wyraźne wezwania do działania, które przekierowują klientów dalej w procesie zakupowym.

Czym jest dobry współczynnik odrzuceń?

Choć im niższy współczynnik, tym lepiej, to wszystko zależy od typu Twojej strony, branży i docelowej grupy odbiorców. Kluczowe jest monitorowanie współczynnika odrzuceń w narzędziach analitycznych, takich jak Google Analytics.

Nie zawsze wysoki współczynnik odrzuceń jest zły. Może to oznaczać, że użytkownik szybko znalazł to, czego szukał. Na przykład, jeśli prowadzisz blog, współczynnik odrzuceń często będzie wysoki, ponieważ czytelnicy mogą odwiedzać stronę tylko po to, by przeczytać jeden najnowszy post.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości redukcji współczynnika odrzuceń na Twojej stronie to skontaktuj się z nami.

Umów rozmowę z konsultantem

Podaj nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy